Info over Covid-19

Info rond COVID-19 en de gevolgen voor je reis

Update 18/05/2020

De wereldwijde impact van het coronavirus raakt onze sector en ons bedrijf in het diepst van ons hart. Die impact raakt ook jou als reiziger van Nordic. Onze klanten zijn ons dierbaar en hebben altijd heel centraal gestaan in onze bedrijfsvoering. Net daarom blijven we er voluit voor gaan. Dat doen we onder meer door je zo goed en snel mogelijk te informeren en door je oplossingen aan te reiken in het geval jouw vakantieplannen noodgedwongen wijzigen.

Op basis van het verbod van de Belgische overheid van dinsdag 17/03 om niet meer naar het buitenland te reizen tenzij noodzakelijk en de huidige ontwikkelingen omtrent het coronavirus in de bestemmingen die we aanbieden hebben we volgende beslissingen genomen:

  • Zweden, Finland en IJsland: afreizen t.e.m. 30/06 worden geannuleerd
  • Noorwegen: afreizen t.e.m. 19/07 worden geannuleerd
  • Canada: afreizen t.e.m. 15/06 worden geannuleerd
  • Zuid-Amerika: afreizen t.e.m. 30/04 worden geannuleerd
  • Groepsreizen Nordic: afreizen t.e.m. 15/06 worden geannuleerd

Wat gebeurt er indien mijn reis moest plaatsvinden in de geannuleerde periode zoals hierboven vermeld?
Je pakketreis is door ons geannuleerd omwille van het coronavirus en het Ministerieel Besluit dd 19/03/2020 laat de reissector toe om voor dit soort reizen te werken met een reisvoucher in plaats van de normale terugbetaling. De reisvoucher is tot 1 jaar na uitgifte geldig om je nieuwe Nordic reis te reserveren (bv je ontvangt je Nordic reisvoucher met uitgiftedatum 05/04/2020, dan moet je opnieuw reserveren voor 05/04/2021). Je dient tevens te reizen voor 31/12/2021 en de voucher is geldig voor het hele reisaanbod van Nordic BV.
Alle wettelijke verplichtingen kan je terugvinden op de site van FOD Economie.

Wat gebeurt er als mijn reis plaatsvindt na de geannuleerde periode zoals hierboven vermeld?
Voor afreizen na bovenvermelde data voor de respectievelijke bestemmingen gaat op dit moment alles door zoals voorzien. Moest hier toch een wijziging in komen, dan hoor je van ons en zullen wij onze verantwoordelijkheid opnemen zoals we dat ook doen voor de reeds geannuleerde afreizen.
Als je toch nu zou willen annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden van Nordic zoals je ook kan terugvinden op onze site: https://www.nordic.be/nordic-info/verkoopsvoorwaarden-en-bijzondere-voorwaarden/
Omdat we begrip willen tonen voor de onzekere situatie, hanteren we momenteel een flexibele procedure wat betreft het wijzigen van een bestaand dossier voor afreizen tot 30/09/2020. We rekenen klanten die hun reis willen herboeken naar later deze zomer of de nazomer geen administratiekosten aan, enkel de reële kosten (bijvoorbeeld als de reis duurder wordt, of als de luchtvaartmaatschappij kosten aanrekent). Opgelet, dit is enkel geldig voor wie dezelfde reis wil verplaatsen naar later deze zomer. Voor wie wil verplaatsen naar volgend jaar, een andere reis wil boeken of wil annuleren, hanteren we strikt de annuleringsvoorwaarden.

De medewerkers van NORDIC doen hun uiterste best (7/7 en 24/24) om iedereen zo goed mogelijk te informeren en beschikbaar te zijn. Ondanks deze inzet kunnen de wachttijden voor wie ons belt of mailt soms oplopen. Er zijn immers heel veel vragen. Bedankt voor je begrip daarvoor.

Tenslotte willen we je nogmaals bedanken omdat je je vakantie aan ons toevertrouwt, in het verleden of voor een vertrek later dit jaar of volgend jaar. We blijven er alles aan doen om dat vertrouwen te verdienen. Ook in moeilijke tijden.

Bedankt voor je vertrouwen en zorg goed voor elkaar!

Het team van Nordic

Op de hoogte blijven?

Ontvang tips & tricks in je mailbox